23 Mart 2012 Cuma

Karşılaşmamız an meselesiydi.


"Kişi başı 1 lira toplasam, işlek bir yer buldum mu günde 50 kişi para atsa, haftada 350, ayda 1400 lira eder. İyi... İyi..."


Kafasındaki bu hesaplar sesine yapmacıklık olarak yansımış insanların bana seslenmesi, 1 liramı istemesi, karşılığında Alllah'ın rızasını önermeleri, içlerindeki sesin tam tersini söyleyen sözleri... Gözlerinize baktığımda görüyorum neyin ne olduğunu ben. Çünkü anlıyorum az çok, çaresizlik içinde karşılıksız yardım istemek nasıl bir şeydir biliyorum, istedim çünkü, kuldan olmasa da istedim. Sesin öyle Türk filmlerindeki gibi çıkmaz. Sesin hiç çıkmaz... Beni insanlıktan utandırıyorsunuz, yerin dibine giriyorum, sokaktaki köpeklere karşı mahcup oluyorum.

Ama bazen de, bir engeli sebebiyle, yok dilenen değil, karton bir kutunun üzerinde mendil, çakmak satan insanlar görüyorum. Gözlerine baktığım anda anlıyorum elinden bir şey gelmediğini, bu kolu eksik, bacağı yarım, ya da ayakları yerlerde sürünen kaftanı ona hayatın bizzat kendisinin biçtiğini görüyorum. O bakış var gözlerinde, elinde değildi, anlıyorum, tanıyorum bu bakışı çünkü benim de başıma elimde olmayan şeyler geldi, biliyorum o dökülmüş yüzü, toplanmış da olsa bir şekilde, görüyorum her şey eski yerinde değil.. Yüzüm buruşuyor, gözlerim kamaşıyor, aklım şaşıyor. Ne kadar bir liram varsa veriyorum, ne mendil alıyorum ne çakmak, aslında almak istiyorum, sen de satmak istiyorsun biliyorum, ama dayanamam tüm bunların hatırlatmacısını cebimde taşımaya yok, hayatın oyunlarını taşıyamam cebimde, istemem.

Sana bir şey olmuşsa, ve senin elinden gelen hiçbir şey yoktuysa eğer, kırılırsın hayata karşı, kalbin porselen olur, çatlar kılcal kılcal. Şanslıysan eğer, yapıştırırsın kendini, yapıştırırsın hayata, izler kalır ama, en azından kanın sızmaz kalbinden dışarı. Yok şanssızsan, o zaman dağılırsın işte. Elinde değildir çünkü ve elinde bir şey kalmamıştır. Boş avuçlarına bakakalırsın, bir gün düşer 1 lira pıt diye avucuna, ağırdır, taşıyamazsın... Zaten mendilleri çakmakları da öyle koyarsın önüne ancak, hesapsız...

Hiç yorum yok: